Σάββατο 31 Μαρτίου 2012

Κάθε βδομάδα μια ιστορία ( 11)

                                                   

Η Άννυ, μια σοφή θαλάσσια χελώνα καρέτα-καρέτα αφηγείται στη Λάρα, μια πράσινη χελώνα, την ιστορία της.

 (για να μάθετε την ιστορία πατήστε πάνω στον τίτλο)

 

"Πού πας χελωνάκι;"

 

               Της Καλλιώς Καστρησίου
            Εκδόσεις: Καλειδοσκόπιο
                     Εικονογράφηση:Χριστίνα Γαγγάδη
           Διαβάζει η ηθοποιός Νικολίτσα Ντρίζη

Οι εκπαιδευτικές δράσεις με τη συνδρομή του ΕΚΕΒΙ συμβάλλουν στην ανακάλυψη της αναγνωστικής περιπέτειας.

Παρασκευή 30 Μαρτίου 2012

2 Απριλίου: Παγκόσμια Ημέρα Ενημέρωσης και Ευαισθητοποίησης για τον Αυτισμό

Το δελτίο τύπου της ΕΕΠΑΑ  εδώ.

Το ένα τ' άλογο ήτανε άσπρο, το άλλο καφετί...


    Τον Ιππικό Όμιλο Μεσογείων επισκεφτήκαμε σήμερα. Μικροί και μεγάλοι χαρήκαμε την υπέροχη ανοιξιάτικη μέρα και καμαρώσαμε τους μικρούς αναβάτες.








    Η ενασχόληση με την ιππασία προσφέρει συνδυασμό αθλητισμού, ψυχαγωγίας και θεραπείας.



Περισσότερες πληροφορίες:http://www.elethip.gr/

Τρίτη 27 Μαρτίου 2012

Αν μέσα στο νερό δεν μπεις, κολύμπι δε μαθαίνεις


     Επιτέλους ξεκίνησε το πρόγραμμα κολύμβησης στο Δημοτικό Κολυμβητήριο  του Δήμου Πειραιά, στα Βοτσαλάκια.




     Τα  <<δελφινάκια του Ειδ. Δημ. Σχολ. ΠΙΚΠΑ Πειραιά >>, οι μαθητές μας, με την επίβλεψη και τη φροντίδα της γυμνάστριάς μας κας Φανής, του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού και την εκπαίδευση του  γυμναστή του κολυμβητηρίου άρχισαν τα μαθήματα κολύμβησης.

      Ο χώρος του Δημοτικού Κολυμβητηρίου, μια ανάσα μόλις από το σχολείο μας, προσφέρεται για εκπαίδευση και ψυχαγωγία των μαθητών μας.
                                                    Καλή αρχή!

Δευτέρα 26 Μαρτίου 2012

Ντέφια, φλογέρες, μπαγλαμάδες...


   Εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο Μουσείο Λαϊκών Οργάνων, στην Πλάκα,
      παρακολούθησαν μαθητές του σχολείου μας.



   Η γνωριμία με τα λαϊκά μουσικά όργανα έγινε με ασκήσεις βιωματικού χαρακτήρα, στις οποίες συμμετείχαν με μεγάλο ενδιαφέρον όλοι οι μαθητές.




Μετά το πρόγραμμα, χαρήκαμε τον αττικό ουρανό στον αύλειο χώρο του Μουσείου.


 

                             Για κατασκευές μουσικών οργάνων από παιδιά, πατήστε εδώ.

ΚΟΛΥΜΒΗΣΗ

              


dimpikpapeir.blogspot.com

ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
          ΠΙΚΠΑ   ΠΕΙΡΑΙΑ                                                               
Πειραιάς, 26/03/2012

Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η


Προς τους κ.κ. Γονείς & Κηδεμόνες των μαθητών / τριών

του  Ειδικού Δημοτικού Σχολείου ΠΙΚΠΑ Πειραιά

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ


Σας ανακοινώνουμε ότι από αύριο 27/03/2012 αρχίζουν τα προγράμματα κολύμβησης στα Βοτσαλάκια.

Τα προγράμματα θα υλοποιούνται κανονικά κάθε Τρίτη και Πέμπτη και σ’ αυτά θα συμμετέχουν μόνο όσοι μαθητές έχουν εξεταστεί από καρδιολόγο και δερματολόγο.

Οι μαθητές την Τρίτη  27/03/2012 πρέπει να φέρουν μαζί τους τα παρακάτω : Μαγιώ, σκουφάκι πισίνας, παντόφλες, μπουρνούζι, σαμπουάν, εσώρουχα, καπελάκι και μπουκαλάκι με νερό.

Η καθηγήτρια φυσικής αγωγής

ΡΕΒΕΝΑ ΦΑΝΗ

Σάββατο 24 Μαρτίου 2012

Γιορτάζει η Πατρίδα μας, γιορτάζει η Παναγιά

Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου, ο ξεσηκωμός του Γένους και η θυσία για τη Λευτεριά ήταν τα μηνύματα της γιορτής μας.

Ελάχιστος φόρος τιμής στους προγόνους μας.

Ζήτω η 25η Μαρτίου 1821

Κάθε βδομάδα μια ιστορία ( 10)

Ο Ισίδωρος είναι ένα εννιάχρονο αγόρι που βαριέται.
 Μια μέρα αποφασίζει να γράψει σε ένα ναυαγό........ και αναπάντεχα έρχεται απάντηση!
(για  να μάθετε λεπτομέρειες, πατήστε πάνω στον τίτλο)

της Αμάντας Μιχαλοπούλου, Εικονογράφηση: Σοφία Τουλιάτου, εκδόσεις Πατάκη. Διαβάζει ο ηθοποιός Γιάννης Χαρίσης.

Οι εκπαιδευτικές δράσεις με τη συνδρομή του ΕΚΕΒΙ συμβάλλουν στην ανακάλυψη της αναγνωστικής περιπέτειας.

Παρασκευή 23 Μαρτίου 2012

Προτείνουμε...


Το Μουσείο Ακρόπολης γιορτάζει την 25η Μαρτίου

Το Μουσείο Ακρόπολης θα γιορτάσει την επέτειο της 25ης Μαρτίου με ελεύθερη είσοδο για όλους από τις 8 π.μ. έως τις 8 μ.μ. και θα παρουσιάσει για πρώτη φορά στους επισκέπτες, στην Αίθουσα του Παρθενώνα, την εκπληκτική βόρεια μετόπη αρ. 32, η οποία διασώθηκε από την καταστροφή του 5ου αι. μ.Χ. επειδή θεωρήθηκε ότι απεικονίζει τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου. Η μετόπη κατέβηκε πρόσφατα από τον Παρθενώνα και συντηρήθηκε στο Μουσείο Ακρόπολης.

Στις 12 το μεσημέρι, ο Μάριος Στρόφαλης θα δώσει ρεσιτάλ πιάνου με θέμα Μεγάλη Μέρα, Μεγάλοι Έλληνες Συνθέτες, στον εξώστη του δευτέρου ορόφου με θέα την Αίθουσα των Αρχαϊκών Αγαλμάτων.

Το απόγευμα, στις 5 μ.μ., η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων θα παρουσιάσει μουσικό πρόγραμμα στο ισόγειο του Μουσείου, με θέα το αέτωμα του Εκατομπέδου.

Τετάρτη 21 Μαρτίου 2012

Να 'τανε το '21

ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ

       

Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η




Προς τους κ.κ. Γονείς & Κηδεμόνες των μαθητών / τριών

του  Ειδικού Δημοτικού Σχολείου ΠΙΚΠΑ Πειραιά







Σας ανακοινώνουμε ότι η εορτή για την εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου  θα διεξαχθεί την Παρασκευή 23/03/2012 στις 8:30  π.μ .

Τα δρομολόγια των λεωφορείων θα πραγματοποιηθούν εξής:

Κανονικά το πρωί .

Αναχώρηση στις 10:00 μ.μ.



Μετά το τέλος της γιορτής θα γίνει  συνέλευση του Συλλόγου  Γονέων   και Κηδεμόνων του Σχολείου μας και εκλογές για την ανάδειξη νέου Δ.Σ.



Η παρουσία όλων είναι επιβεβλημένη τόσο για τους μαθητές μας όσο και για την εκλογή νέου Δ.Σ . στο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων.





Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ



Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ




Τρίτη 20 Μαρτίου 2012

....διά βίου....


     Βιωματικό εργαστήρι με θέμα: <<Δυναμική της οικογένειας σε σχέση με το σχολείο>>,μέσα από τη συστημική ματιά, παρακολούθησε  το εκπαιδευτικό προσωπικό του Σχολείου μας.Υπεύθυνος του εργαστηρίου ήταν ο κος Νικ. Μαρκάκης, δάσκαλος, ψυχολόγος-συστημικός εκπαιδευτής.
    Στο εργαστήρι ενσωματώθηκαν θεωρητικές εισηγήσεις και βιωματικές ασκήσεις. Η ενεργή συμμετοχή των μελών  συνέβαλε  ώστε η επεξεργασία του θέματος να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της ομάδας και στους προβληματισμούς που κατέθεσε καθένας από τη δική του εμπειρία.

Σάββατο 17 Μαρτίου 2012

Κάθε βδομάδα μια ιστορία ( 9)



 Ένα παραμύθι που ταξιδεύει τα παιδιά σε τοπία μαγικά εκεί που όλα μπορούν να συμβούν...


(για να χαρείτε την ιστορία πατήστε στον τίτλο)

Ο Κηπουρός του Ουρανού

κείμενο - εικόνες Δήμητρα Ψυχογιού, εκδόσεις Άγκυρα, μας διαβάζει η ηθοποιός Αλεξάνδρα Αϊδίνη.





Οι εκπαιδευτικές δράσεις με τη συνδρομή του ΕΚΕΒΙ συμβάλλουν στην ανακάλυψη της αναγνωστικής περιπέτειας.

Τετάρτη 14 Μαρτίου 2012

ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ

    Σήμερα 14/03/2012 ημέρα Τετάρτη, εφαρμόστηκε στο σχολείο μας πρόγραμμα πρόληψης - προαγωγής στοματικής υγείας  από τον τομέα Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης του Δήμου Πειραιά.
    Το πρόγραμμα εφάρμοσε η οδοντίατρος κα Τρικαλιώτου Ανδρεάνα με πρωτοβουλία  της Σχολικής Νοσηλεύτριας  και περιελάμβανε προληπτική οδοντιατρική εξέταση των παιδιών και συμβουλευτική παρέμβαση με εξατομικευμένες οδηγίες στοματικής υγιεινής σε κάθε μαθητή.
    Επίσης μέρος του προγράμματος ήταν και η ενημέρωση των γονέων με επιστολή για την κατάσταση της στοματικής υγείας και τις ανάγκες θεραπείας των παιδιών τους.
                                                                                     Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
                                                                                             ΚΟΤΣΙΝΟΝΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ
                                                                                    
                                                                                        

Τρίτη 13 Μαρτίου 2012

Ούτε ένας, ούτε δύο...... δώδεκα άθλοι


    

    Ηρακλής, ο ήρωας-σύμβολο, που με τους άθλους του ανέθρεψε γενιές παιδιών και έμεινε στην ιστορία ως ο πιο αγαπητός ήρωας της ανθρωπότητας, ζωντανεύει σε μια παράσταση η οποία συνδυάζει την παραμυθένια ατμόσφαιρα με την ακρίβεια.

  





 Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν: τη γέννηση του ήρωα, τη ζωή του, τους άθλους του, την καθιέρωση των Ολυμπιακών αγώνων, το θάνατό του και τέλος τη μετάβασή του στον Όλυμπο, όπου θα απολαμβάνει όλες τις τιμές και θα ζει ανάμεσα στους δώδεκα θεούς ως ίσος με αυτούς.










  Την παράσταση υπογράφει η Κάρμεν Ρουγγέρη, με το μοναδικό της ταλέντο να εμπνέει στα παιδιά κάθε ηλικίας την αγάπη για το θέατρο.
Θέατρον, Κέντρο Πολιτισμού  << Ελληνικός Κόσμος>>,
Πειραιώς 254, Ταύρος

Σάββατο 10 Μαρτίου 2012

Κάθε βδομάδα μια ιστορία ( 8)


    Η μικρή Ερβίρα αποφασίζει να ξαναφτιάξει τα ρολόγια, να ξαναγράψει τα ημερολόγια...

(για να χαρείτε την ιστορία πατήστε πάνω στον τίτλο)

          «Η ώρα είναι εκατό»

της Λώρης Κέζα, εκδόσεις Παπαδόπουλος. Διαβάζει η ηθοποιός Λένα Παπαληγούρα.

        Οι εκπαιδευτικές δράσεις με τη συνδρομή του ΕΚΕΒΙ συμβάλλουν στην ανακάλυψη της αναγνωστικής περιπέτειας.

Παρασκευή 9 Μαρτίου 2012

Πάμε μουσείο;

                     Μουσειακή Αγωγή
     Σήμερα το μουσείο δεν αποτελεί μια κλειστή οντότητα που την προσεγγίζουμε με μονοδιάστατο τρόπο, αποσκοπώντας μόνο στην απολίθωση του παρελθόντος και των αντικειμένων του. Το σύγχρονο μουσείο στόχο έχει, όχι μόνο να συλλέγει, να διατηρεί, να ερευνά την πολιτιστική κληρονομιά, αλλά και να ερμηνεύει, να εκπαιδεύει και να ψυχαγωγεί.

    Στο παραπάνω πλαίσιο τα μουσεία επιχειρούν ένα άνοιγμα στο ευρύ κοινό και καλούνται να υπηρετήσουν το αίτημα της λειτουργίας τους ως μέσα για τη δια βίου αγωγή και εκπαίδευση. Η επικοινωνία με το κοινό αποτελεί μια προτεραιότητα της σύγχρονης μουσειακής πολιτικής.     Η μουσειακή αγωγή έχει στόχο να αναδείξει την ουσιαστική και λειτουργική προσέγγιση των μουσειακών αντικειμένων, απορρίπτοντας την παραδοσιακή διδακτική μέθοδο του μαθητή - ακροατή και υιοθετώντας μεθόδους δανεισμένες από το χώρο της σχολικής παιδαγωγικής.

    Οι μουσειοπαιδαγωγικοί στόχοι συνοψίζονται στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης, τη συναισθηματική και κοινωνική σχέση συνεργασίας και την απόλαυση της βιωματικής δράσης. Στη σημερινή εκπαιδευτική πολιτική των μουσείων ακολουθούνται παιδαγωγικές μέθοδοι βιωματικής μάθησης μέσα από την εξερεύνηση και το παιχνίδι. Η μετάδοση των θεωριών και των εννοιών στηρίζεται στην εμπειρία και δεν ακολουθείται από αξιολόγηση - βαθμολόγηση του μαθητή. Έτσι, παρέχεται η δυνατότητα της άμεσης επικοινωνίας με το αντικείμενο και μειώνεται η έννοια της αυθεντίας του μουσείου. Παράλληλα, το παιδί αναπτύσσει τη φαντασία του, η δημιουργικότητά του και την ευαισθησία του απέναντι στην τέχνη και στον πολιτισμό.

  Τους στόχους της μουσειακής αγωγής επιδιώκουν να πραγματοποιήσουν ειδικά τμήματα του μουσείου, τα οποία αναλαμβάνουν την οργάνωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων για σχολικές ομάδες. Τα εκπαιδευτικά προγράμματα είναι δράσεις που αναφέρονται σε μια συγκεκριμένη θεματική ενότητα ή σε ένα συγκεκριμένο έκθεμα του μουσείου και απαιτούν τη συμμετοχή και τη συνεργασία τόσο των παιδιών και των δασκάλων τους, όσο και του ειδικευμένου προσωπικού του μουσείου, των μουσειοπαιδαγωγών που θα συνεργαστούν, για να οργανώσουν την επίσκεψη. Τα εκπαιδευτικά μουσειακά προγράμματα απευθύνονται σε μια συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα, σε μικρό αριθμό μαθητών και έχουν καθορισμένο χρόνο περιήγησης, αποφεύγοντας την εξαντλητική επίσκεψη μεγάλου αριθμού μαθητών στο μουσείο.

   Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης στο μουσείο οι μουσειοπαιδαγωγοί προσπαθούν να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των παιδιών και να εξάψουν τη φαντασία τους, μέσα από ερωτήματα που θέτουν, για έρευνα και ανακάλυψη, πράγμα που απαιτεί την ενεργό συμμετοχή των παιδιών. Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από διάφορες δραστηριότητες, όπως ερωτηματολόγια, εργαστήρια, θεατρικά παιχνίδια, δραματοποιήσεις, κατασκευές. Εργαλεία αυτών των δραστηριοτήτων μπορούν να αποτελέσουν τα φύλλα εργασίας, διάφορα έντυπα, οδηγοί του μουσείου, μακέτες, αντίγραφα, πανό.

   Τα εκπαιδευτικά προγράμματα στα μουσεία καλούν τα παιδιά να συνομιλήσουν με τα αντικείμενα, προσφέροντας δυνατότητες πολλαπλότητας ερμηνειών. Μέσα από τη συνεργασία και τη σύμπραξη με τα άλλα παιδιά, την ανακάλυψη την ολόπλευρη συμμετοχή, την προσωπική ερμηνεία και τον προβληματισμό, τα παιδιά όχι μόνο παύουν να θεωρούν το μουσειακό χώρο ανιαρό και απρόσιτο, αλλά αρχίζουν να εξοικειώνονται  με αυτόν, αποκτώντας μια θετική εικόνα για το μουσείο. Για μία ακόμη φορά η βιωματική μάθηση αποδεικνύει τη δύναμή της έναντι στην αναποτελεσματικότητα των παραδοσιακών, βαρετών διαλέξεων και των άσκοπων περιπλανήσεων στο χώρο του μουσείου, που αφήνουν τα παιδιά αδιάφορα.


Πόπη Φύκαρη,  απόφοιτος Σχολής Kαλών Tεχνών του A.Π.Θ.
Το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε στο 101ο φύλλο της εφημεριδούλας ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΚΙ ΕΜΕΙΣ" του Ομίλου Επιμόρφωσης Γονέων (έδρα Βροντάδος Χίου)

Τρίτη 6 Μαρτίου 2012

Αναγνωρίζω, Αρνούμαι, Αντιδρώ στη βία στο σχολείο




   Διαδικτυακή εκδήλωση με θέμα: 
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ - ΣΥΜΒΙΩΝΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Διαδικτυακή συζήτηση με θέμα τα προβλήματα βίας που αντιμετωπίζουν οι μαθητές στα σχολεία που διοργάνωσε το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων και η Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς σε συνεργασία με το «Δίκτυο κατά της Βίας στο Σχολείο».



Μπορείτε να παρακολουθήσετε την παραπάνω εκδήλωση πατώντας εδώ.
(μαγνητοσκοπημένη μετάδοση)

Κατά της βίας στο σχολείο

    (βασικά σημεία από την παρουσίαση σε μαθητές και εκπαιδευτικούς)  

   Πρόγραμμα παρέμβασης και πρόληψης εκφοβισμού και βίας στο σχολείο
(Σύμφωνα με τον καθηγητή Ψυχολογίας Dan Olweus στο Πανεπιστήμιο Μπέργκεν της Νορβηγίας)
       Στόχοι προγράμματος: Να μειωθούν και - ιδανικά- να εξαλειφθούν τα υπάρχοντα προβλήματα εκφοβισμού μέσα και έξω από το σχολκό πλαίσιο και να προληφθεί η ανάπτυξη νέων προβλημάτων.
      Θα πρέπει να ληφθούν μέτρα στο επίπεδο του σχολείου, στο επίπεδο της τάξης και μέτρα σε ατομικό επίπεδο.
      Η σχολική βία παρουσιάζει και στη χώρα μας - από έρευνες που έγιναν - σημαντική αύξηση.Οι μορφές της: λεκτική, σωματική, ψυχολογική, σεξουαλική και βανδαλισμοί έχουν πολλαπλές αιτίες που εστιάζονται σε παράγοντες οικογενειακούς, εκπαιδευτικούς, κοινωνικοοικονομικούς, πολιτικούς, βιολογικούς και γενετικούς.
      Η πρόληψη και η αντιμετώπισή της προσεγγίζεται διεπιστημονικά.
                                                                                    Μαργαρίτης Βασίλειος
                                                                                    Κοινωνικός Λειτουργός

Σάββατο 3 Μαρτίου 2012

Κάθε βδομάδα μια ιστορία (7)

    Μια πολύχρωμη ιστορία για τη σωστή διατροφή και την ανεκτίμητη για την υγεία μας αξία των φρούτων και των λαχανικών.

(για να χαρείτε την ιστορία πατήστε πάνω στον τίτλο)

 

Πώς να καταβροχθίσετε ένα ουράνιο τόξο

    Ο ηθοποιός  Χρήστος Σουγάρης μάς διαβάζει από το βιβλίο της Γιολάντας Τσιαμπόκαλου «Πώς να καταβροχθίσετε ένα ουράνιο τόξο», σε εικονογράφηση της Σοφίας Τουλιάτου,
Εκδόσεις Καστανιώτης, 2008.

Παρασκευή 2 Μαρτίου 2012

Η τέχνη σπάει φραγμούς, ενώνει ανθρώπους

     Η Ομάδα Κινητικού Αυτοσχεδιασμού <<Κι Αν Πέσω; Θα Ξανασηκωθείς>> παρουσίασε την παράσταση <<Εγώ, Εσύ και οι Αισθήσεις μας>>, στο Θέατρο της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών, Πειραιώς 256.
    Εικαστικοί, χορευτές και άτομα κάθε ιδιότητας πρόσφεραν ένα ταξίδι στις αισθήσεις κυριολεκτικά και μεταφορικά.Μεταφράζοντας τα αισθητηριακά ερεθίσματα σε κίνηση και παραστατική δημιουργία, κινούνταν μέσα στο χώρο επιτρέποντας να ξετυλιχτεί μία πορεία που συνεχώς μεταλλασσόταν και εξελισσόταν παραμένοντας πάνω απ' όλα αληθινή και ανοιχτή στο  <<τι μπορεί να συμβεί>>.
   Το εγχείρημα, βρισκόταν σε συνεχή εξέλιξη πειραματιζόμενο στην επί τόπου δημιουργία.
Οι μαθητές μας απόλαυσαν αυτό το ταξίδι με όλες τους τις αισθήσεις και χάρηκαν με την ιδιαίτερη προσωπική τους συμμετοχή.
   Η ομάδα <<Κι Αν Πέσω; Θα Ξανασηκωθείς>> αποτελείται από μέλη της Very Special Arts Hellas και από φοιτητές/ αποφοίτους της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών.