Παρασκευή 29 Μαρτίου 2013

Ένα βιβλίο για ... μικρά και ... μεγάλα παιδιά



Ο Φίλιππος, ένα αγόρι που αγαπάει τις περιπέτειες, ανεβαίνει στο λόφο απέναντι από την Ακρόπολη. Τι είδε και τι άκουσε από κει;

(για να το μάθετε, πατήστε πάνω στον τίτλο)

"Ο Φίλιππος και τα μαγικά κρόταλα"

 

Της Μάνιας Δούκα
Εικονογράφηση: Μάρια Μπαχά
Εκδόσεις: Μπίρη
 Διαβάζει η ηθοποιός Μαρία Καλλιμάνη


Οι εκπαιδευτικές δράσεις με τη συνδρομή του ΕΚΕΒΙ συμβάλλουν στην ανακάλυψη της αναγνωστικής περιπέτειας.

Παρασκευή 22 Μαρτίου 2013

Διπλή γιορτή

 Η 25η Μαρτίου είναι μεγάλη γιορτή της χριστιανοσύνης, ημέρα του Ευαγγελισμού. Ο Θεός έστειλε τον αρχάγγελο Γαβριήλ στη Μαρία και της ανήγγειλε τον ερχομό του Θεανθρώπου, του Λυτρωτή του κόσμου.

Γιορτάζει η πατρίδα μας,
γιορτάζει η Παναγιά.


Η ελληνική επανάσταση του 1821 ήταν τρανό παράδειγμα της δυναμικότητας και αγωνιστικότητας του ελληνικού λαού. Ενός λαού που είχε επίγνωση της βαριάς εθνικής κληρονομιάς του και ήθελε με κάθε τρόπο να αποτινάξει τον βάρβαρο ζυγό που τον έπνιγε.
 25η Μαρτίου 1821

Πέμπτη 21 Μαρτίου 2013

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΟΡΤΗΣ

                   
dimpikpapeir.blogspot.com

ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

          ΠΙΚΠΑ   ΠΕΙΡΑΙΑ                                                               

Πειραιάς, 21/03/2013


                          Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η


           Προς τους κ.κ. Γονείς & Κηδεμόνες των μαθητών / τριών

του  Ειδικού Δημοτικού Σχολείου ΠΙΚΠΑ Πειραιά


Σας ανακοινώνουμε ότι αύριο Παρασκευή 22/03/2013  θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου η σχολική γιορτή για την Εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου.

Ώρα έναρξης γιορτής 8:30 π.μ.

Τα λεωφορεία  θα εκτελέσουν τα δρομολόγια  κανονικά το πρωί και θα αποχωρήσουν από  το σχολείο μετά τη λήξη της γιορτής στις 9:45 π.μ.

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Κοτσινονός Σπυρίδων

Κυριακή 17 Μαρτίου 2013

ΣΤΟΝ ΙΠΠΙΚΟ ΟΜΙΛΟ

Ευχαριστούμε τον ιππικό όμιλο Κορωπίου για τη συνεργασία και την ευγενική προσφορά στο σχολείο μας.
Οι δάσκαλοι, οι γονείς και οι μαθητές του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου ΠΙΚΠΑ Πειραιά.


Πέμπτη 14 Μαρτίου 2013

Σερπαντίνες, κομφετί



   Αποκριάτικη γιορτή πραγματοποιήθηκε στο χώρο του Σχολείου μας. Μικροί και μεγάλοι μεταμφιέστηκαν, χόρεψαν, διασκέδασαν. Όλοι γεύτηκαν τα κεράσματα του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.Και του χρόνου!
                                                                ΚΑΛΗ ΑΠΟΚΡΙΑ!

Σάββατο 9 Μαρτίου 2013

ΠΥΡ και ΑΣΦΑΛΕΙΑ (συνέχεια)





                                   Εκπαίδευση  στον  2ο  Πυροσβεστικό Σταθμό Πειραιά.
       Αντιμετώπιση πυρκαγιάς - χρήση μέσων ενεργητικής πυροπροστασίας από τους εκπαιδευτικούς του Σχολείου μας, με την καθοδήγηση του πυραγού κου Σάσσαρη Χρήστου, υποδιοικητή του Σταθμού.

Τετάρτη 6 Μαρτίου 2013

Καλές πρακτικές



Κατά την άποψη του Συνηγόρου του Παιδιού, προκειμένου να εφαρμοστούν ειδικές  δράσεις και παρεμβάσεις που εστιάζουν στην πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας, χρειάζεται πρωτίστως να διασφαλισθούν συνθήκες γενικότερης λειτουργικότητας και ευνομίας στη σχολική κοινότητα και να αναπτυχθεί κλίμα συνεργασίας, συμμετοχής και αλληλοσεβασμού ανάμεσα στα μέλη της. Σημαντικοί παράγοντες οι οποίοι θα πρέπει να τύχουν μελέτης και επεξεργασίας, προκειμένου να επιτευχθεί η επιδιωκόμενη μείωση της σχολικής βίας και η ασφαλής θωράκιση των σχολικών κοινοτήτων απέναντί της, είναι οι ακόλουθοι:

- Διαμόρφωση καλού σχολικού κλίματος επικοινωνίας, διαλόγου και εμπιστοσύνης, ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές. Μεγάλη ευθύνη για αυτό έχει ο διευθυντής / η διευθύντρια της κάθε σχολικής μονάδας, που θα πρέπει να δίνει το καλό παράδειγμα, να βρίσκεται κοντά στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, να ακούει τακτικά τις απόψεις τους, να τους εμπνέει και να εγγυάται την ευρυθμία και ευνομία του σχολείου. Το κλίμα επικοινωνίας και διαλόγου θα πρέπει να υποστηρίζεται έμπρακτα και από τους εκπαιδευτικούς μέσα στις τάξεις.

Ύπαρξη ξεκάθαρων κανόνων, που θα συνοψίζονται σε Σχολικό Κανονισμό, ο οποίος θα πρέπει να προκύπτει και να εφαρμόζεται μέσα από την επικοινωνία και συνεργασία εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων και να προβλέπει μεταξύ άλλων τους βασικούς τρόπους διαχείρισης βίαιων συμπεριφορών στην καθημερινή σχολική ζωή.

-  Ύπαρξη σαφούς και αδιάβλητου συστήματος παρακολούθησης της εφαρμογής των σχολικών κανόνων και της προστασίας των μελών της σχολικής κοινότητας από οποιαδήποτε απειλή ή άσκηση βίας σε βάρος τους.

-   Επαρκής ενημέρωση των μαθητών και επικοινωνία στις τάξεις, σχετικά με την άσκηση, τον σεβασμό και την προστασία των δικαιωμάτων όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

- Διεξαγωγή προγραμμάτων και βιωματικών εργαστηρίων βελτίωσης των κοινωνικών δεξιοτήτων και των σχέσεων συνύπαρξης – συνεργασίας, στα οποία θα μπορούν οι μαθητές να συμμετέχουν εθελοντικά, λαμβάνοντας κατάλληλη εμψύχωση και κίνητρα.

- Καθιέρωση διαδικασιών ακρόασης, όταν εκδηλώνεται ένα περιστατικό βίας και ανάθεση ρόλων συμβούλων και μεσολαβητών σε εκπαιδευτικούς με ειδικές γνώσεις και δεξιότητες, ώστε να δίνεται δυνατότητα στους μαθητές να εξηγούν τις συμπεριφορές τους, να εκφράζουν τις απόψεις τους.

- Καθιέρωση διαδικασιών συμφιλίωσης και εναλλακτικών κυρώσεων για τους μαθητές που ασκούν βία, όπως η προσφορά κοινωφελούς εργασίας, με την προϋπόθεση της συναίνεσής τους. Η επιβολή ποινών θα πρέπει να αποτελεί την έσχατη λύση.

- Ενίσχυση του ρόλου των μαθητών στη διαδικασία επίλυσης συγκρούσεων, ενδεχομένως και με τη δημιουργία ομάδων φιλίας ή διαμεσολάβησης.

- Ανάπτυξη υποστηρικτικών μηχανισμών για την δυνατότητα προσφυγής σε εξειδικευμένους επιστήμονες (ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς κλπ) της κοινότητας, σε περιπτώσεις που κρίνεται αναγκαίο, για την επίλυση σοβαρών ζητημάτων.

- Ανάπτυξη προαιρετικών ομαδικών δραστηριοτήτων που ενδιαφέρουν τους μαθητές και βοηθούν στην καλλιέργεια στενότερων δεσμών και σχέσεων συνεργασίας μεταξύ τους.

- Τακτική ενημέρωση και επικοινωνία με τους γονείς, και ευαισθητοποίησή τους, έτσι ώστε να βρίσκονται κοντά στα παιδιά τους, αφουγκραζόμενοι τους προβληματισμούς τους και επικοινωνώντας διαλεκτικά μαζί τους.

- Συνεργασία ολόκληρης της σχολικής κοινότητας, τόσο σε επίπεδο σχολικού συμβουλίου, όσο και μέσα από τη διοργάνωση εκδηλώσεων ενημέρωσης, συζητήσεων, εκθέσεων κλπ. που θα προάγουν τις ειρηνικές σχέσεις αλλά και την εγρήγορση όλων με απώτερο στόχο την αποτροπή της εκδήλωσης φανερών και αφανών μορφών επιθετικότητας, βίας και εκφοβισμού μεταξύ μαθητών. 
Πηγή:


 Χρήσιμες συνδέσεις:


http://www.pi-schools.gr/download/lessons/social/entypa/epithet1.pdf

Δευτέρα 4 Μαρτίου 2013

ΠΥΡ και ΑΣΦΑΛΕΙΑ

   Στο εκπαιδευτικό προσωπικό του Σχολείου μας πραγματοποιήθηκε ενημέρωση για θέματα πυρασφάλειας - πυροπροστασίας. 
  Υπεύθυνος της παρουσίασης ήταν ο πυραγός Σάσσαρης Χρήστος, υποδιοικητής του Β' Πυροσβεστικού Σταθμού Πειραιά, ο οποίος με ιδιαίτερο ζήλο και παραστατικότητα μας παρουσίασε τρόπους διάσωσης, μέτρα ενεργητικής πυροπροστασίας, βελτιώσεις στο σχολικό χώρο. 
  Σύντομα θα ακολουθήσουν και άλλες συναντήσεις για εκπαίδευση και πρακτική άσκηση σε θέματα πυρασφάλειας.

Παρασκευή 1 Μαρτίου 2013

Μάρτης είναι...


 

    Από την 1η ως τις 31 του Μάρτη, σε πολλά μέρη,  τα παιδιά φορούν στον καρπό του χεριού τους ένα βραχιολάκι, φτιαγμένο από στριμμένη άσπρη και κόκκινη κλωστή, τον «Μάρτη» . 



   Σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση, ο «Μάρτης» προστατεύει τα πρόσωπα των παιδιών από τον πρώτο ήλιο της Άνοιξης, για να μην καούν. Φτιάχνεται την τελευταία ημέρα του Φεβρουαρίου.
   Το φορούσαν μέχρι να φανούν τα πρώτα χελιδόνια, οπότε και το άφηναν πάνω σε τριανταφυλλιές, ώστε να τον πάρουν τα πουλιά για να χτίσουν τη φωλιά τους.